Červenec 2012

Baobab

26. července 2012 v 9:15
Nedávno jsem si objednala z Fair Trade 2 sazeničky Baobabu - stromu života - a zasadila a čekala na první lístečky. Druhý jsem schovala jako dárek....ten můj zasazený zatím nic a ten druhý ležel pěkně na poličce a ....? Smějící se

První let Brno-London-Cook Islands

19. července 2012 v 21:43 Cestování
píše se rok 2005 - 14.říjen
...slzy, smutek,, poslední objetí rozlítostněných rodičů (to jsme ještě nevěděli, že už budou po našem návratu rozvedení) na malinkatém letišti v Brně. Odbaveni a naloděni na palubu letadla společnosti RYANAIR - náš první let do světa za poznáním našich snů...

Přistáli jsme na letišti Stanstad - díky Pájové výborné organizaci a přípravě jsme neměli problém cokoli najít. Jako by tam Pája už někdy byl...Vymotali jsme se z letiště a busem dojeli do GOLDERS GREEN STATION - asi židovské čtvrti Londýna a myslím opravdicky židovské.Potkávali jsme takové ty týpky s copánkama před ušima a černým čepečkem jako ve filmu Usmívající se Hledali jsme náš backpacker. V dobré vůli, že se projdem kousek pěšky jsme se motali 2h různýma uličkama a snažili se zorientovat v místní MHD....zmátlo nás totiž opačný směr jízdy - vždyť jsme byli vlastně v Anglii !!! Nakonec jsme to našli a celí zmožení jsme ulehli s dalšími 10ti cestovateli na pokoji č.5. Na cestu za našimi sny jsme přibalili knížku Alchymista (autor Paulo Coelho) a mezi 10ti spolubydlícími byla tato kniha na posteli ve francouzštině, angličtině a španělštině Mrkající všichni ti se vydali taktéž za svým snem...tato kniha totiž u nás byla spouštěčem toho všeho...

LONDON Central
Koupili jsme si celodenní busticket, mapu a vydali po památkách tohoto města. Svítilo nádherně sluníčko a tak jsme se vydali mrknout na London Eye - BigBen - busem na Tower (místo, kde vznikl Londýn) - Tower Bridge (spojuje Old London s novým a moderním Londýnem)

...nezbytná fotodokumentace a zpět přes Trafalgar Squere

busem k Buckingham Palace

a procházkou Green Parkem - odpočinek bosky v trávě :) Dál pak na bus k muzeu voskových figurín Madame Tussaud ( vstup 15 liber na osobu od 17hod)

tak to rozhodně doporučuji, neboť to není jen budova plná místností s vystavenýma figurínama, je tam taky hororová část, kde chodí živí vězni mezi oběšencama, historická část , kde jedeš vlakem a kolem tebe se odehrávají dějiny Londýna a na závěr planetárium. Den jsme příjemně ukončili pivkem v místní a tradiční London Pub, kde sis u baru koupil pivko a až pak si šel sednout....to nám došlo asi až po 20minutách sezení a pozorování okolí. Obsluha totiž hrozí jen v případě jídla :)) docela se nám tam zalíbilo, pivek padlo trochu víc a my tam "na památku" nechali průvodce - samozřejmě nechtěně a zjistili jsme to až na backpackeru...kdo by se vracel...možná ho tam pořád ještě mají :)

London se nám celkově líbil, díky místním double decker busům jsme stihli za ten 1den omrknout ty nejznámější památky s příslibem, že příště dáme zbytek ;) měli jsme totiž pouze 1den přestup. Let z Londýna - 4h zpoždění našeho letadla kvůli poruše klimatizace - to bylo pár dní po tom maléru, kdy se kvůli poruše klimatizace zřítilo letadlo...možná si to někdo z vás vybaví (říjen 2005) celkově jsme strávili i s proběhnutím letiště a znovuodbavením směr COOK ISLANDS 30 hodin v letadle a letištních halách....téměř neúnosné..letadlo směr COOK ISLANDS už čekalo jen na nás, proto to přeběhnutí letiště v milovaném LOS ANGELES. Usedli jsme a po zaklapnutí pásu jsme hned vzlétali. Mezipřistání na Tahiti nám náladu ale zlepšilo - začlo vycházet sluníčko, bylo kolem 25st. a na letišti nás vítali květinami, místní kapela drnkala v hale na přivítanou místní songs pod slaměným přístřeškem. Bylo po špatné náladě a konečně byl den. Celou dobu jsme totiž letěli ve tmě s časem. Zbývaly 2hod do cíle - ostrov RAROTONGA - COOK ISLANDS.

Nový Zéland

14. července 2012 v 10:29 Cestování
Při našem cestování po Novém Zélandu jsem si denně psala deník Smějící se má krásnou patinu, sem tam šmouha, mastný flek jak jsem zrovna vařila oběd a u toho psala poznámky do deníku, výstřižky vlepené k psaným událostem...zkrátka nádhera. A tak mě napadlo, že bych se o tyto nezapomenutelné zážitky mohla podělit. Budu sem postupně psát a vkládat fotky z cestování dle časových možností Mrkající postupně přibyde i Amerika, Cookovy ostrovy- kde jsme měli svatbu, Hawaii, Kanada - kde jsme byli už i s Eliškou a další destinace.....takže trochu strpení, dám se do toho a je se na co těšit Mrkající

Látkování

14. července 2012 v 9:57 Látkové plenky
Před narozením první dcerky jsem si pohrávala s myšlenkou volby látkových plínek...před 5ti lety ještě takový výběr nebyl a osvěta kolem látkování téměř žádná, tak jsme skončili u papírových jednorázovek. Dnes je to 9 měsíců, kdy používáme u druhé holčičky látkovky a spokojenost veliká. Po příchodu z porodnice jsem si musela zvykat na předeprání pokaděné plínky - u novorozeněte je to každé přebalování (teď už jen jednou za den)...a vždycky, když jsem to už chtěla vzdát jsem si řekla, že papírovky můžu začít používat kdykoli a že to ještě jednu várku zkusím....a když už jsem tu jednu várku zvládla, že zkusím ještě jednu.... Smějící se a pak jsem si už na to zvykla a už mi to ani nepříjde. S každým vypráním jedné várky plínek mám totiž skvělý pocit, že tu krásnou a dokonalou přírodu zbytečně nezatěžuji. Papírovky používám jen z DMka ekologické - nejsou o nic dražší než pampersky - když jdeme do nemocnice nebo na dovolenou. Když se na to podívám trochu s nadhledem...období přebalování je tak max.2 roky a pak už nočník....to je opravdu velmi krátké období života, za který vyprodukujeme používáním jednorázovek opravdu VELIKÉ množství odpadu, který se pak rozkládá mnoho desítek let. Tak proč po toto kratinké období neubrat trochu na svém pohodlí a něco pro tu naši zemičku neudělat. Hodně jsme toho už procestovali...bydleli jsme 7 měsíců v dodávce a cestovali po Novém Zélandu a tam jsme s přírodou (a to podotýkám ÚCHVATNOU) dokonale splynuli. Teď mi moje známá posílá prožitky z cestování ve Vietnamu a když čtu v každém meilu jak se tam denně brodí v odpadcích, jen mě to ujišťuje, že látkování je Správná věc. Takže jestli tento článek bude číst váhající nastávající maminka, chci ji říct, ať už neváhá a rozhodně to zkusí. Neříkám, že si zvyknout na menší pohodlí jde snadno - mě to na začátku trochu trvalo - ale jde to a rozhodně to za to stojí. Nejen kvůli finanční úspoře, ale hlavně nechceme se přece brodit v odpadcích s rouškou na ústech Mrkající

Zkoušela jsem vícevrstvé čtvercové plenky se snapi sponkou, ale nejlépe mi pasují kalhotkové se svrchňáčkama. Ty zvládne použít jak manžel, tak babička a tak jsem si i ušila potřebné množství kalhotkových plínek a svrchňáků Usmívající se

Tady jsou mé první výtvory - kalhotkové plenky -bavlněné froté - nemá takovou sací schopnost jako bambus, ale zato rychleji uschne

Plenky typu "vše v jednom" - kalhotková plenka už i se svrchní prodyšnou, ale nepromokavou PUL vrstvou - skvělé na přebalení mimo domov - materiál bavlněné froté

a už zdařilejší kousek - kalhotková plenka typu " vše v jednom" už i se svrchní prodyšnou, ale nepromokavou vrstvou
materiál bambusové froté - má výbornou savost, je heboučky a přirozeně antibakteriální

a na mojí modelce Líbající

a varianta na suchý zip

Michaelka

12. července 2012 v 22:03 Sestřičky Micha + Elka
Michaelce je dnes 9 měsíců - když zjistila, že se dá jakkoli pohnout z místa, z klidného ležícího miminka se stal nezadržitelný uragán.... Úžasný dneska po dopoledním pobytu v kočárku jsem ji doma vypustila na zem - 7x přeplazila chodbu u nás dole - 1x to přeplazit tam a zpět je cca 3m. Pak se k mému údivu o první schod regulérně postavila na chodidla a koukala co já na to Smějící se naštěstí se nerozešla a žuchla zpátky na zadeček, ale už na to PŘIŠLA....poptávám jakékoli zábrany ke schodišti, které se prodávají - kdo to u nás zná....chápe....

Lemovací gumičky tyrkysová a limetkově zelená

12. července 2012 v 19:56 Tvoření na přání
Objevila jsem úžasné barvy lemovacích gumiček a hned použila zelenou na softschellovou soupravu....

Softshellové soupravy pro dva prima brášky

12. července 2012 v 19:47 Softshellové oblečení pro děti
Dnes jsem dokončila dvoutýdenní práci - softshellové soupravy pro dva prima brášky "Na přání" Úžasný tímto patří mé velké DÍKY všem odvážným zájemkyním, kteří mi svěří ušití oblečků pro jejich nejmilejší tvorečky. Něco šít na přání je pro mě pocta a zároveň výzva, neboť to si neodpustím jedinný nerovný šev....(jen pokud už to ani na potřetí hold lépe nedám Mrkající ) Každopádně je to pro mě i skvělý trénink a příležitost se stále zdokonalovat Smějící se Takže je tu opět softshellová souprava - tentokrát ke každé jsou dvoje kalhoty s vypodšitýma kolenama.

Červená ve velikosti 86/92 s černýma kalhotama s motivem Autíčka

a detail autíčka i na bundě

červená s šedýma kalhotama

a pro staršího prima brášku ve velikosti 110/116 zelená s černýma kalhotama s motivem Ťapky

zelená souprava s šedýma kalhotama

Elišce seděla velikost perfektně - při zkoušení se nenechala rušit od sledování pohádky Úžasný

a detail Ťapky

dokonalejší utahování u rukávu

lepší utahování i u kalhot

prozatím jen tyto fotky. Za odměnu, že jsem to stihla ušít před dovolenou v kempu, kde se hned využijí mám příslíbeny outdoorové fotky na bráškách přímo v terénu...tak potom přidám.