Srpen 2016

Rakousko - cyklo

21. srpna 2016 v 10:47 Cestování
Rakousko - oblast SALZKAMMERGUT - jezera Mondsee, Attersee, Hallstadtersee, Wolfgangsee i Schwarzsee
14. - 18. 8. 2016

Každý rok jezdí děti na týden na prázdniny k babičce a my přemýšleli kam vyrazíme.....jsem jaksi neposedný tvor a potřebuji k životu (i k odpočinku) prostě pohyb Usmívající se Letos jsme na dovolenkování vybrali Rakousko Úžasný aaaa byla to skvělá volba.

Oblast Solné komory je autem cca 5,5hod. 498km od nás ze Slatinic, takže z Olomouce to bude +12km. Jedeme na slepo s malým stanem pro 3osoby. Kempy jsou v tuto prázdninovou dobu docela full ( hlavně ty přímo u jezera ), ale místo pro stan se dá najít myslím vždycky Mrkající. My stavíme stan nakonec v kempu ve vesničce Abersee ( info@campingpark-abersee.at) - u jezera Wolfgangsee (ceny 7.20E za stan, 7,50E za dospěou osobu) není tu kuchyňka, jen sprchy a WC ( bez poplatků ), ale to nám ve dvou stačí. S dětma bychom asi chtěli něco uvařit, ale ty jsou na prázdninách u babičky, takže v pohodě.

15. 8. 2016 - na kole do St.Wolfgang - zubačkou na Schafbergalm - výšlap na Schafbergspitze a zpět ( 26km )
Vyjíždíme na kole omrknout okolí jezera, u kterého kempujem, ale toto jezero se na kole celé objet nedá - na jednom úseku je cyklistům vjezd zakázán. Když si ho nevšimnete, tak se objet asi dá. Necháváme kola zamčená u zubačky ve městečku St.Wolfgang a jedeme zubačkou nahoru do mezizastávky Schafbergalm. ( www.schafbergbahn.at )

Odtud je to ještě buď 10min. jízdy dál nebo pěšky přímo nahoru cca 1h. na Schafbergspitze.To bychom nebyli my, abychom si to samozřejmě nevyšlápli. Cesta je fakt dost ostře nahoru, ale nabízí krásné výhledy a lépe si to "zažijete" než se nechat vyvézt až na vrchol. Pro rodiče s opravdu malými dětmi naopak parádní jízda a možnost dětem ukázat opravdový vrchol hory ....asi nejvšší v okolí. ( Cena 1 dospělý nahoru a dolů je 34Euro )

Než jsme vyšlapali až na vrchol, trochu se zatáhlo, tak není vidět dokonalé azuro, ale sem tam se to vyčasí a ukáže se výhled na Mondsee, Attersee...nádhera.

pohled z hotelu s restaurací na "nádraží" zubačky

Dá se na tento vrchol vyjít i ze strany asi od Mondsee - může to být fantastická cesta (podle toho co jsme viděli shora). Úzká klikatá cesta před vrcholem už s lanovým zábradlím Mrkající

Vyrážíme zpět dolů do mezistanice a zubačkou pak dolů do St.Wolfgang. Na kole pak jedeme na jídlo - míjíme spoustu hotelových restaurací, ale na nás dost přelidněno. Jedeme dál a zastavujeme až ve vesnici Strobl. Dobré jídlo i ceny a osvěžující pivko Mrkající. Zpět do kempu už je to kousek, takže hupnem ještě do krásného (na horské jezero poměrně teplého) průzračného jezera. Dobrou noc hezkému dni :-)

16. 8. 2016 - okružní trasa z kempu do Bad Ischl - k jezeru Hallstattersee - a zpět ( 85km )

Ráno je hustá mlha, tak vyčkáváme co se z toho vyvrbí...hlásí déšť a přeháňky...cca kolem 9.30h už začíná prosvítat sluníčko, tak sedáme na kola. Vyrážíme směr STROBL - BAD ISCHL - krásné městečko se zajímavým parkem pro děti, ke teče i potůček, s jezdeckým areálem a sochami bílých koní. Zastavujeme až ve vesničce LAUFEN u řeky na malou svačinku.

Pokračujeme dál až k jezeru HALLSTATTERSEE.

Původně jsme v této části chtěli objet jezero lodí, ale jede se krásně po rovince, tak jedeme dál na kolech. Zastavujeme na námi oblíbenou polévku Kaspresknodelsuppe (což je typická místní polévka - čistý vývar s obrovským výnikajícím kořeněným knedlíkem- tu jsem tedy nefotila :-( ) a pivko v krásné stylové restauraci přímo u jezera. Rozlišující označení WC tady mají: kluk - na dveřích přitlučené malé chlapecké krojové kalhoty, dívky- malinký dívčí kroj - šatičky :-)) Obsluha samozřejmě taky v kroji.

zajímavý vor s motorem Smějící se

Toto jezero je lehce tmavší, ale koupat se v něm dá v pohodě. Jedem dál, teď docela terénem nahoru a dolů až ke kovovému mostu anebo takové cestě nad hladinou jezera

Jsme rádi, že jsme nejeli lodí :-) cesta je vážně parádní. Až na tu krátkou kopcovitou část mezi restaurací a těmi mosty je to cesta na pohodu zvládnutelná s dětmi. Pořád víceméně rovinka.

Přijíždíme do města HALLSTATT zařazeného mezi památky UNESCO

pokus o selfíčko

hooodně přelidněné...jede ztama lanovka nahoru k restauraci Bergrestaurant Rudolf Sturm s plošinou s výhledem na širé daleké okolí, ale tou jsme nejeli, příště Mrkající

Kupujeme látkové tašky s koníčkama pro holky na památku a jedeme dál. Musíme kousek po hlavní cestě s autama a už dojíždíme na cyklotrasu, kde se napojujeme na cestu zpět do kempu. Večeře v restauraci mezi Bad Ischlem a Stroblem - moc sympatická restaurace s krásnou stromy zastíněnou zahrádkou ( www.zurwacht.at ) Výborná salát, Pája palačinka, a pivko Zipfel s perlící korunkou na dně sklenice. Dojíždíme do kempu kolem 20hod, koupačka v našem nádherném jezeru, sprcha a stan. Máme nové německé sousedy v pidistanech s pidipsíkem. Dobrou noc ujetým 85km.

17. 8. 2016 - z kempu do STROBL - SCHWARZENSEE - ATTERSEE - MONDSEE - St.GILGEN - kemp ( 50km )

Nechce se nám vstávat...je pod mrakem a dle předpovědi má celý den pršet, tak váháme, zda se zase posadit na kolo. Pája jede pro kafíčko a croisany. Mraky se zatím trochu roztáhly, tak sedáme do sedla Úžasný Mám krizovku celých 10km....nohy prostě nechtějí chodit, natož tak šlapat...zastavujeme na autobus.zastávce na odpočinek a čokoládu. Jsme před odbočkou ke Schwarzensee, kt. je už jen 3km. Ok, tak pojedeme jen k jezeru a zpět...to snad zvádnu....JENŽE !!!! od té odbočky jsou to jen 3km, ale do brutálního kopce!!!!! Ještě, že jsem to nevěděla na té busouvé zastávce Smějící se psychika by zvítězila a jelo by se zpátky...a přišli bychom o úžasnou cestu....
Během pokusů vyjet ten kopec, kdy nás mohli předjet jen "elektrikáři" ( lidé na elektrokolech )....dobře tedy, i jeden pár kluk a holka na normálních kolech, pokusu chvíli jít pěšky a chvíli být tlačena jsme to nakonec vyjeli až nahoru Úžasný k mému překvapení jsem tímto tu děsnou krizi překonala. Nohy pochopily, že se prostě jede dál a tak šlapaly jako bych včera žádných 85km nejela. U jezera jsou 2 restaurace, dali jsme oběd v jedné z nich "Zur Lore", kde nás vítá v kroji oblečená Lora (tipuju). Po jídle prochází kolem nás chlápek - přicházející host - a ptá se jek nám chutnalo? Prý se tak ptá vždy když příjde do restaurace a podle toho si event.buď jídlo objedná nebo ne. Zajímavá myšlenka. Jedeme dál krásným údolím a zároveň chráněnou krajinou po pohodové široké cestě lehce do kopce ( to aby náhodou nohy neodpočívaly ). Krátké zastavení na vrchu kopce s výhledem na Attersee mezi útesy, kde prohodíme pár pochvalných komplimentů na silné nohy 2 borců, kt.nás předjeli a oni nám pochválí zase pěkná kola Úžasný

Prudce klesáme k jezeru ATTERSEE do městečka UNTERACH, kde si dáváme na místní "plovárně" kafe a pivko.Pája má srandovní vlnky na vlasech z cyklopřilby :-)))

Odpočíváme a chladíme nohy....Pája se jde koupat...já mám na výběr: buď to dám nahá a nebo zbytek cesty pojedu "naostro"..takže nic :-( v batohu je dle slibované předpovědi počasí místo plavek goráčová bunda S vyplazeným jazykem

Pája jen v cyklokalhotech a já stále se oblíkají, vyslíkajíc či převlíkajíc pokračujeme dál k malému cípu MONDSEE úžasným cyklotunelem.

Kus cesty zase musíme na normální cestu a najednou si uvědomíme, jak moc hluku a smradu ty auta a motorky vlastně dělají :-(((

Krátké občerstení - chleba s pečeným masem ve vl.šťávě - jsme taky upečení ve vlastní šťávě Úžasný jakási poklidná miniplážička u MONDSEE, kde jsou samí důchodci....popojedem kousek a hle: velká pláž s restaurací a muzikou, kde to žilo...mladí borečci si kopou míčem....no příště radši tam Smějící se Na náměstí v St.GILGENu dáváme zmrzku

Dojíždíme to do kempu kolem 17.30hod. Pája v rámci motivace mé i své na autobus.zastávce vmyslel, že pak až přijedem pojedem do solných termálů a saun v Bad Ischlu. Božský to nápad Usmívající se Spadnem z kola po 50km a v cyklooblečení jedeme AUTEM do Bad Ischu. Krásně nasvícené solné desky připevněné na zdech, 34st. bazén je teplejší jako 36stupňový...zajímavé :-)) lazy river, masážní trysky, kde jsme masírovali snad šechny části těla, včetně chodidel - p-a-r-á-d-a :-) saunový svět nám začal v páře, kde jsme se potřeli něčí, co jsme rozuměli jen jako přírodní produkt, a zakončení saunovým ritálem LEMON (jen pro nás dva :-))- kdy nám dal borec citronádu a pak v sauně párkrát máchnul osuškou a šlo se domů.

18. 8. 2016 cesta domů 489km, 5,5hod.

Kdybych věděla jak mi dnes bude po tak skvělém relaxu a regeneraci bezbolestně, dojela bych do těch termálů i v den, kdy jsme najeli těch 85km a nebyla by žádná krizovka Smějící se návrat domů plynulý a rychlý....musíme ještě stihnout v 19hod. představení Jaroslava Duška v Uničově - Pátá dohoda :-)

Tak třebas zase někdy příště.....