Říjen 2016

Paříž s dětmi na 4dny - bienvenue

29. října 2016 v 18:08 Cestování
Eliška už dlouho toužila vidět Eiffelovu věž...ani nevím, kde k ní vlastně přišla a co ji tak uchvátilo, ale byla to silná a vytrvalá touha Úžasný (všude kreslila Eiffelovky, hledala ji na každém tričku...)a tak k narozeninám dostala jako dárek výlet do Paříže.

První den - pondělí 24. 10. 2016

Letíme v pondělí 12.20hod z Prahy do Paříže - 2hodinové zpoždění z Prahy, kdy čekáme na letadlo nám sice trochu mění plány, že stihneme ještě večerní Paříž, ale jak se později ukáže, ničemu to nakonec nevadí :-)

Eliška si připravila na cestu letadlem vyplňovací knížku PARIS ....když mi Míša usnula na klíně měla jsem teprve čas se podívat, co si tam pořád píše. Nechápala jsem...na každé stránce si připravila doplňovačky stylu:

1) podívej se z okna v letadle a nakresli co vidíš...
2) spoj čísla - spojení vytvořilo obrázek Eiffelovky a nápis Paris ....atd...důkladná příprava tedy Smějící se

přistáli jsme na letišti Charles de Gaule - kde jsme našli vlak označený RER. Mají tam dost hodně podobné způsoby podzemní přepravy - vlaky RER a metro M - většinou mají stejný vchod do podzemí, kde se pak rozdělí a jde se na vlak nebo na metro....vypadají taktéž velmi podobně, takže jsme si hlídali velmi bedlivě v čem to vlastně jedeme. Holky poznaly, že už asi nejsme v Praze podle velkého množství "Hněďochů" jak nazývali černochy :-)

Vlakem jsme tedy dojeli až do centra Paříže přímo k muzeu Louvre ( úžas nad jeho velikostí...myslím, že je velký asi jako Slatinice :-) ), kde jsme měli i zabukovaný hotel Saint James Albany na ulici rue de Rivoli. Hotel Pája vybral samozřejmě s bazénem pro ty naše dvě vodomilky Úžasný večeře ve formě palačinek, jak jinak žeee

Míša byla věrná palačinkám s různými polevami po celou dobu pobytu v Paříži každé ráno u snídaně :-)

Večerní město jsme sice už nestihli, ale bazén jooo :-)

Druhý den - úterý 25. 10. 2016

Po snídani jedeme busem k Eiffelovce - počasí bohužel nepřeje - je mlha, ale hlavně, že neprší.

jdeme do nedalekého Aquaria de Paris, kde je i fantastické Medůzarium

vstupné činí sice 67 Euro (2 dospělí a 2 děti), ale nakonec jsme zhodnotili, že to stálo za to. Oběd formou All you can eat přímo v tamní restauraci.

Pokračujeme dál busem k Vítěznému oblouku...

Kolem něj je "asi 4pruhový" kruhový objezd, takže v autě člověk může jezdit pořád dokola a kochat se jím ze všech stran Úžasný, ale neumím si představit, že bych v Paříži měla řídit auto..."asi 4pruhový" kruhový objezd proto, že tam prostě pruhy nejsou a jede se jak se kdo vleze...mazec. Příchod k oblouku je pod zemí podchodem, kde se dá jít i nahoru. To nás nějak nelákalo a tak jsme šli kousek po Champ Elysées - což je takový mega Václavák (místo koně mají Vítězný oblouk).

Přejeli jsme pak metrem k bazilice Sacré-Coeur na vrcholu kopce Mont Martre. Bazilika jse krásná a za návštěvu jistě stojí. Vstup je tam grátis, jen člověk projde malou kontrolou, kdy mu (většinou černoši) nakouknou do kabelky :-) , ale žádné fronty, jen davy povalujících se lidí před bazilikou.

Mademoiselle Giselle Úžasný alias Miss Michaela

"povaleči" :-)

malé Muzeum čokolády - nechybí samozřejmě čokoajfelovka :-) , čokonotrdam :-) ....

Holky tento výšlap na kopec Mont Martre totálně zmohl Usmívající se tak jedeme odpočinout na hotel. Večeře Pizza pro všechny a Pája pivo za 8Euro - asi nejdražší co jsme kdy kde měli Úžasný ale na dobré náladě to neubere nikomu :-)

Vyrážíme na ÚCHVATNÉ večerní město....bonsoir Paris

V každou celou hodinu začne celá věž blikat cca na 5minut....krása ...

Chcete-li přímo ke věži, je nutno absolvovat zase bezpečnostní prohlídku tašek. Chtěli jsme si rezervovat vstup předem přes internet, ale byl vyprodaný cca na 14dní dopředu. Není to úplně nutné a vyhodnotili jsme, že ani praktické, neboť si rezervujete datum a čas a vůbec nevíte jaké bude počasí... Fronty nejsou velké a poměrně rychle se odbavují, takže když jsme si řekli, že vyjedeme nahoru ve 20hod, tak jsme koupili lístky a prostě jeli nahoru Usmívající se

výhled parádní...holky sice už unavené, ale když vidí kolotoč, tak prostě chtějí na kolotoč Smějící se a tento byl tedy famózní

jedeme zpět na hotel a Míšu už spící na rameni neseme kolem osvětleného liduprázdného muzea Louvre

dnes bazén už nedáme ...brou překrásné noční Paříži Líbající

Třetí den - středa 26. 10. 2016

Trochu nám trvá se ráno nastartovat ( veelká výhoda cestovat po vlastní ose, nemusíte se podřizovat programu a rytmu ostatních) ...dlouho a pomalu snídáme a než vyrazíme před hotel, kde máme Louvre jako na dlani je 11hod :-)))

Před pyramidou je téměř celý den obří mačkalov a fronta jak na bezpečnostní kontrolu, tak i na vstupenky...našli jsme i boční vchod přímo z ulice rue de Rivoli 99 - kde jsme se ocitli de facto pod Lůvrem v nákupním centru Carousel. Tam byla sice taky fronta, ale šlo to tak rychle, že jsme ani nestáli a stále popocházeli - to byla bezpečnostní kontrola a lístky jsme pak během chvilky koupili bez čekání u jedné z mnoha přepážek....cesta ke 350 tisícům umělckýh děl byla volná :-)

monumentální paláce a křídla jednotlivých částí muzea jsou dechberoucí .....

.....davy a davy lidí takéž....a protlačit se k obrazu Mony Lisy je tedy fuška....nejde projít ani všechny paláce a ani letmo shlédnout větší část uměleckých děl.....natož tak s dětmi žee :-) takže jsme se spokojili s Monou Lisou, sochou Venuše Milónské a ostatními díly zahlédnuté cestou k východu ( SORTIE = EXIT)

Oběd formou palačinek ve stánku a jedeme metrem ke katedrále Notre-Dame

vstup na metro - čekala jsem s foťákem asi 5min, než se mi podařilo to vyfotit bez lidí :-)

naše malá "pařížanka"

ps.džíny už ji příště fakt s sebou neberu Úžasný

nádherná stylová kavárna

příprava horké čokolády

loučíme se s katedrálou Notre-Dame a protože vysvitlo konečně sluníčko a přijeli jsme hlavně kvůi Eiffelovce, tak vynecháme courání Latiskou čtvrtí a přemístíme se potřetí a naposledy ke věži.

a že to tedy stálo za to....

překrásný kolotoč....jedinná atrakce pro děti, ale jako lákadlo pro druhorozené mladší děti stačí :-)

Eiffelovky pro všechny kamarádky a můžeme letět domů...

už nejsou síly na další pochůzky a tak zvítězil hotelový bazén nad dalším programem...

bonne nuit tour Eiffel Líbající

Čtvrtý den - čtvrtek 27. 10. 2016

Po snídani kolem 10hod vyrážíme na letiště Charles de Gaule...ulice Paříže jsou prázdné, tiché a krásné...vychází sluníčko a vzniká silné pouto k této krásné zemi...Merci Paris Love Líbající

teď už jen nesplést metro M s vlakem RAR a už jedeme krásně až na letiště...ve vlaku zpívá jakási zpěvačka veselou píseň ať chceš nebo ne, prostě zpívá :-) je krásná atmosféra, holky si pozpěvují....rodiče vytahují drobné 😆